"Jij kan ook fit worden tijdens en na je zwangerschap."

10+
jaar ervaring
400+
tevreden klanten
12.000+
trainingsuren

Trainen tijdens de zwangerschap is niet gevaarlijk. En na je bevalling ook niet. Tenminste, als je het goed doet. Veel oefeningen kan je met de juiste aanpassingen gewoon doen. Andere kan je beter even laten.

“Wat weet jij er nou van? Jij bent een man!”

Touché.

Ik ben papa van Ziggy en Manu. En toen zij nog veilig bij hun moeder Lenny in de buik zat wilde ik haar helpen om fit te blijven. Ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk last zou krijgen van zwangerschapskwaaltjes.

Wat een onzin
Dat viel nog niet mee, want er staat een hoop onzin op het internet over trainen tijdens de zwangerschap. Hoe kon ik weten wat wel en niet waar was? Dus deed ik een wetenschappelijke opleiding over trainen tijdens en na de zwangerschap. En toen nog één. En weer één. Daarna nog één.

Oké, je snapt het denk ik wel.

Ik wil delen
Alles wat ik heb geleerd wil ik met jou delen. Ik wil jou helpen om fit te blijven tijdens je zwangerschap. Jouw uitleggen wat goede oefeningen zijn om te doen per trimester. En leren hoe je ze perfect uitvoert. Net zoals ik dat deed bij Lenny.

Waarom delen?
Zodat jij topfit kan beginnen aan je bevalling. En dat je na je bevallen op een goede manier kan herstellen. Maar vooral omdat ik het heel erg leuk vind om te doen. Bijna net zo leuk als knuffelen met Ziggy en Manu.

Over kinderen gesproken… Wist je dat is aangetoond dat trainen tijdens de zwangerschap goed is voor je kindje? Let op: een topfit kind kan wel betekenen dat hij niet stopt met kletsen en bewegen. Ik spreek uit ervaring…

jorn-foto

Mama’s die trainen tijdens de zwangerschap:

Krijgen minder last van pijntjes. Denk aan bekkenpijn, rugpijn, nekpijn en nog 599 andere pijntjes.

Ontmoeten hun kindje sneller. Wees gerust, ik heb het niet over vroeggeboorte. De bevallingen duren korter en zijn vaak minder gecompliceerd.

Zijn positiever over zichzelf, over hun zwangerschap en zijn positiever over de aanstaande bevalling. Ze leven zeg maar in de tevreden tijd.

Komen minder aan. En dan heb ik het over de ‘overbodige kilootjes’ (lees: te veel Ben&Jerry’s, chocola en pizza) en niet dat hun baby’s zwaar ondergewicht hebben.

Mama’s die trainen na de bevalling:

Herstellen sneller. Oftewel, ze hebben minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders.

Zijn sneller terug op hun oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen een doel op zich is. Het is wel een fijn neveneffect van trainen.

Hebben minder kans op postnatale depressie en stress. Tijdens trainen maak je stofjes aan waardoor jij lekkerder in je vel gaat zitten. Chill toch?

Trainen in een private gym

Je hoort het goed: Training for Mamas heeft een eigen locatie bij Joolz in Amsterdam-Noord. Jij traint dus in alle rust met andere mama’s. Geen apparaten die constant bezet zijn. Geen gekkies die je de hele tijd in de gaten houden (ik tel niet mee). Wel lekker kunnen zuchten en puffen.

Oh ja, ik draai ook verzoeknummertjes (je mag zelfs het dansje bedenken).

SMALL GROUP TRAINING

small-group-training

Train met maximaal 6 mama's

Personal Training

personal training

Een-op-een met een personal trainer