"Jij kan ook fit worden tijdens en na je zwangerschap."

8+
jaar ervaring
250+
tevreden klanten
10.000+
trainingsuren

Trainen tijdens de zwangerschap is niet gevaarlijk. En na je bevalling ook niet. Tenminste, als je het goed doet. Veel oefeningen kan je met de juiste aanpassingen gewoon doen. Andere kan je beter even laten.

“Wat weet jij er nou van? Jij bent een man!”

Touché.

Ik ben papa van Ziggy (nu 1 jaar). En toen hij nog veilig bij zijn moeder Lenny in de buik zat wilde ik haar helpen om fit te blijven. Ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk last zou krijgen van zwangerschapskwaaltjes.

Wat een onzin
Dat viel nog niet mee, want er staat een hoop onzin op het internet over trainen tijdens de zwangerschap. Hoe kon ik weten wat wel en niet waar was? Dus deed ik een wetenschappelijke opleiding over trainen tijdens en na de zwangerschap. En toen nog één. En weer één. Daarna nog één.

Oké, je snapt het denk ik wel.

Ik wil delen
Alles wat ik heb geleerd wil ik met jou delen. Ik wil jou helpen om fit te blijven tijdens je zwangerschap. Jouw uitleggen wat goede oefeningen zijn om te doen per trimester. En leren hoe je ze perfect uitvoert. Net zoals ik dat deed bij Lenny.

Waarom delen?
Zodat jij topfit kan beginnen aan je bevalling. En dat je na je bevallen op een goede manier kan herstellen. Maar vooral omdat ik het heel erg leuk vind om te doen. Bijna net zo leuk als met Ziggy knuffelen.

Over kinderen gesproken… Wist je dat is aangetoond dat trainen tijdens de zwangerschap goed is voor je kindje? Let op: een topfit kind kan wel betekenen dat hij niet stopt met kletsen en bewegen. Ik spreek uit ervaring…

jorn-foto

Als verloskundige weet ik veel over zwangerschap, maar mijn kennis over sporten en zwangerschap was eigenlijk minimaal. Deze 10-weekse cursus heeft mij echt geholpen om actief te blijven in de zwangerschap waardoor ik mij nu met 37 weken zwangerschap echt top voel! Als je graag op een effectieve en veilige manier wil trainen in of na je zwangerschap dan kan ik Training for Mamas zeker aanraden.

Marike

Jorn lette op de houding van mijn lichaam, mijn huidige techniek en hij keek tijdens het doen van de oefeningen naar mijn manier van ademhalen. Binnen no time was ik van mijn verkrampte nekspieren af, had ik meer stabiliteit rondom mijn core én heb ik geleerd hoe ik mijn bilspieren opnieuw moest aanspreken.

Nadia

Jorn is very knowledgeable and encouraging, and he offers holistic coaching tailored to specific personal needs. I can see a clear positive difference since I’ve started working with him, both on my diastasis, general form and mindset.

Coralie

“Wat ik erg prettig vind is dat ik het idee heb dat je echt verstand van zaken hebt. Dat is voor mij het allerbelangrijkste bij trainingen en zeker nu ik mijn eigen lijf niet altijd even goed kan inschatten.
Het is fijn dat je bij specifieke klachten, vragen of blessures flexibel bent in je aanbod en makkelijk de training aanpast per persoon.
De training is gevarieerd, past goed bij de zwangerschap en geeft mij het idee dat ik fit de zwangerschap doorkom en mij ook aan het voorbereiden ben op de bevalling.
Door de kleine groepen krijgen we allemaal veel persoonlijke aandacht, waardoor je de oefeningen echt goed leert uitvoeren en er het maximale uit kan halen.”

Jacqueline

“Hele goede ervaring gehad bij Training for Mamas! Zowel tijdens de zwangerschap heel veel bruikbare tips gehad als na de bevalling. Zeker aan te raden!”

Denise (personal trainer)

“Echt topbegeleiding gehad tijdens mijn zwangerschap! Ik wou fanatiek blijven sporten en dit werd perfect afgestemd met de juiste oefeningen voor als je zwanger bent. Ook veel geleerd mbt ademhaling en hoe om te gaan met weeën. Ik raad het iedere zwangere vrouw aan om hier te komen want het is veel meer dan gewoon een uurtje sporten.”

Britt

Mama’s die trainen tijdens de zwangerschap:

Krijgen minder last van pijntjes. Denk aan bekkenpijn, rugpijn, nekpijn en nog 599 andere pijntjes.

Ontmoeten hun kindje sneller. Wees gerust, ik heb het niet over vroeggeboorte. De bevallingen duren korter en zijn vaak minder gecompliceerd.

Zijn positiever over zichzelf, over hun zwangerschap en zijn positiever over de aanstaande bevalling. Ze leven zeg maar in de tevreden tijd.

Komen minder aan. En dan heb ik het over de ‘overbodige kilootjes’ (lees: te veel Ben&Jerry’s, chocola en pizza) en niet dat hun baby’s zwaar ondergewicht hebben.

Mama’s die trainen na de bevalling:

Herstellen sneller. Oftewel, ze hebben minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders.

Zijn sneller terug op hun oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen een doel op zich is. Het is wel een fijn neveneffect van trainen.

Hebben minder kans op postnatale depressie en stress. Tijdens trainen maak je stofjes aan waardoor jij lekkerder in je vel gaat zitten. Chill toch?

Trainen in een private gym

Je hoort het goed: Training for Mamas heeft een eigen locatie bij Joolz in Amsterdam-Noord. Jij traint dus in alle rust met andere mama’s. Geen apparaten die constant bezet zijn. Geen gekkies die je de hele tijd in de gaten houden (ik tel niet mee). Wel lekker kunnen zuchten en puffen.

Oh ja, ik draai ook verzoeknummertjes (je mag zelfs het dansje bedenken).

SMALL GROUP TRAINING

small-group-training

Train met maximaal 6 mama's

Personal Training

personal training

Een-op-een met een personal trainer