Trainen als je bent bevallen

Oké, je hebt een topprestatie geleverd en een prachtig kind op de wereld gezet. Nu wil je zo goed mogelijk herstellen van je bevalling. Die heeft namelijk een flinke impact op je lijf gehad. Trainen is bij uitstek de manier om dit te bereiken.

Mama’s die trainen na de bevalling:

Herstellen sneller. Een sneller herstel betekent minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders. En dit zijn slecht een paar voorbeelden.

Zijn sneller terug op hun oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen een doel op zich is. Het is wel een fijn neveneffect van trainen.

Hebben minder kans op postnatale depressie en stress. Tijdens trainen maak je stofjes aan waardoor jij lekkerder in je vel gaat zitten. Chill toch?

Vergroten hun zelfvertrouwen. Je bent fit en sterk en dat geeft vertrouwen. Jij kan de hele wereld aan.

Voelen zich energieker. Op een goede manier trainen geeft energie. En die heb je hard nodig als mama.

Verbeteren hun lichaamshouding. En dit voorkomt heel veel klachten aan bijvoorbeeld nek, schouders en rug.

Worden sterker. “Ja, da’s logisch!” Klopt, en het is heel erg fijn. Zeker als je de hele dag een kind moet tillen.

Hoe werkt het?

1. Intakegesprek (gratis)

2. Persoonlijk trainingsschema

3. Small group of personal training

Ben je al overtuigd dat trainen na de zwangerschap goed voor je is?
Schrijf je dan nu in bij Training for Mamas!