Mama (to be) en wil jij thuis topfit worden?

Als mama is tijd voor jezelf schaars. Naar de sportschool gaan is een logistieke operatie. Wie past er op je kinderen?

Of je bent te moe tijdens je zwangerschap om naar de sportschool te gaan. Je wilt wel sporten, maar het liefst kruip je daarna gelijk op de bank. Snappen we helemaal.

En dan ook nog dat vervelende coronavirus. Jij hebt geen zin in die rondvliegende aerosolen in de sportschool. Jij wilt nu zo min mogelijk risico lopen. Logisch.

Hoe kan je dan toch fit blijven?

En belangrijker nog: hoe doe je dat op een veilige en verantwoorde manier? Want als je gaat googlen dan lees je al snel over alle gevaren en dingen die je vooral niet moet doen tijdens en na je zwangerschap.

De oplossing

We hebben speciaal voor jou een online thuisprogramma gemaakt. Veilig én verantwoord trainen in je eigen huiskamer. Oké, op zolder mag ook.

Nee, je hebt geen dure apparaten en gewichten nodig. Het enige wat je nodig hebt is een elastiek. En een yogamat als je van comfort houdt.

Verder gebruiken we alleen spullen die je al in huis hebt. Denk aan een tafel, stoel, bezemsteel, rugzak en een handdoek.

Verwacht niet alleen standaardoefeningen. Je gaat veel oefeningen doen die je nog niet kent. Oefeningen voor je mobiliteit, kracht en conditie.

“Ja, maar hoe kan je nou sterker worden zonder gewichten te gebruiken? Moet ik zeker 150 herhalingen achter elkaar doen? *GAAP*

Rustig maar, je hoeft niet eindeloos veel herhalingen te doen. Door slimme trucjes toe te passen gaan we simpele oefeningen zwaarder maken. Geloof je me niet? Kijk dan naar dit fragment uit de eerste workout van het programma:

 

 

Wat krijg je allemaal bij dit 8-weekse online thuisprogramma?

  • Iedere 2 weken ontvang je 2 full body workouts. In het totaal ontvang je dus 8 workouts. Je traint iedere sessie je boven- en onderlijf. De workouts duren 40 tot 55 minuten. Je krijgt een link naar de video van de workout, je zet ‘m aan en je volgt de uitleg in video. Kind kan de was doen.
  • Iedere 2 weken ontvang je 1 cardio workout. Je gaat namelijk ook werken aan je conditie. Zodat je niet meer hijgend de trap oploopt. Deze workouts zijn kort en krachtig. In ongeveer 15 minuten staat het zweet op je voorhoofd.
  • Iedere week ontvang je een bewegingen van de week. Dit is je huiswerk. De beweging van de week is erop gericht om je mobiliteit te verbeteren. Een goede mobiliteit is belangrijk om goed te bewegen. Met de bewegingen van de week focussen we volledig op het verbeteren van de mobiliteit en het versterken van één specifiek lichaamsdeel. Op deze manier gaan we vervelende pijntjes en stijfheid tegen. Je bent mama, geen bejaarde.
  • In week 1 ontvang je een mobility workout voor het hele lijf. Deze workout is bedoeld om je lijf soepel en pijnvrij te houden. Met deze workout smeer je als het ware je gewrichten. Niet alleen aandacht voor je spieren, maar ook voor je gewrichten. Doe je deze workout regelmatig dan beweeg je straks als een acrobaat.
  • Een workout speciaal voor de billen. Dit mag natuurlijk niet ontbreken want wie wil er nou niet mooie en sterke billen? Met deze workout kan jij altijd en overal je billen. Die afspraak voor bilimplantaten kan je afzeggen.
  • In week 1 van het programma ontvang je meerdere filmpjes waarin je leert om je ademhaling en lichaamshouding te trainen én te verbeteren. Je ademhaling en lichaamshouding zijn de basis van alle workouts.
  • Toegang tot de besloten Facebook groep van Training for Mamas. Hier kan je vragen stellen. Ook kan je verzoeknummertjes doen. Mis jij nog iets in het programma? Laat het ons weten en we gaan er mee aan de slag.
  • Live Q&A. Iedere 8 weken doe ik live een vraag en antwoord sessie. Hier kan je al je vragen live stellen over het programma, de oefeningen, lichamelijke klachten en mijn favoriete kolfapparaat. Je krijgt direct antwoord op al je vragen en als het kan zal ik dingen live voordoen.
  • Je houdt 12 maanden toegang tot dit programma. Tijdens de workouts worden zo veel alternatieven gegeven voor oefeningen dat je het hele programma meerdere keren kan herhalen. Ook mag je 12 maanden lang meedoen met de live Q&A’s. Je kan dus 12 maanden lang rekenen op mijn support.

Dat is een hele waslijst, maar wat kost het?

Het hele programma kost €147,- voor 12 maanden. Voor €12,25 per maand heb jij dus gespecialiseerde trainingen voor tijdens en na je zwangerschap. Ook kan je al je vragen stellen aan experts op het gebied van pre- en postnataal fitness in de Facebook-groep. En als kers op de taart heb je zes keer per jaar de mogelijkheid om live je vragen aan ons te stellen.

Wat nou als ik het niks vind?

Het is een beetje als Tinder: zijn profiel zag er veelbelovend, maar in het echt viel hij tegen.* De vonk slaat niet over en het blijkt toch geen match te zijn. Jammer!

Niet getreurd, ik beloof dat we de rekening niet gaan splitten als onze date tegenvalt. Als jij na de eerste twee weken nog niet bent overtuigd van het programma dan betaal ik je alles terug.

* Ik heb inmiddels twee kinderen met mijn Tinder-date. Just saying…

Misschien wil je ons toch nog beter leren kennen…

De kans bestaat dat ik nu nog niet al je vragen heb beantwoord. Misschien wil je eerst nog iets weten over het programma voordat je er voor wilt gaan. Dat is geen probleem. Stuur een mailtje naar jorn@trainingformamas.nl en ik zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden.