Trainen als je bent bevallen

Sporten na je bevalling

Gefeliciteerd, je bent net bevallen van je kindje. Wat een topprestatie. Nu is een goed herstel belangrijk. Zowel voor je mentale als voor je lichamelijke gezondheid. Door na je bevalling weer te gaan sporten, versnel je het herstel van je lichaam.

“Hè wat?”

Misschien moet jij nu nog niet denken aan trainen na je bevalling. Bijvoorbeeld omdat je last hebt van allerlei pijntjes. Ik snap het. Met trainen bedoel ik ook niet gelijk tientallen kilo’s tillen in de sportschool. Of een halve marathon lopen. Met trainen bedoel ik het uitbalanceren van je lijf. Om ervoor te zorgen dat je lijf goed kan herstellen, sterker wordt en om die vervelende pijntjes tegen te gaan.

Ik ben personal trainer Jorn en ik vertel je graag hoe we dat sporten na je bevalling samen gaan oppakken.

Personal training of groepstraining

Aan de Distelweg 89 in Amsterdam is de sportlocatie van Training for Mamas gevestigd. We zitten in het prachtige pand van Joolz (van de kinderwagens).

Bij Training for Mamas kun je met de small group training weer in vorm komen. Zodat jij je goed voelt in je lijf. Want tijdens het sporten maak je stofjes aan die ervoor zorgen dat jij lekkerder in je vel gaat zitten. En dat kan je goed kunt gebruiken na een bevalling.

Je kunt kiezen uit een groepstraining of personal training van mij. Bij beide trainingsvormen krijg je veel persoonlijke aandacht en let ik goed op je houding, je uitvoer en je ademhaling. We bouwen het rustig op zodat jij je lichaam niet gaat overbelasten. We sporten namelijk om je van pijntjes en kwaaltjes af te helpen, niet om je nieuwe pijntjes te geven.

Hoe werkt het?

Als je je wilt inschrijven bij Training for Mamas hebben we eerst een (gratis) intakegesprek. Daarna ga ik op basis van hoe jij beweegt, en of je ergens klachten hebt, een persoonlijk trainingsschema opstellen. Jij kunt aangeven of je liever kiest voor een-op-een training of groepstraining. Een combinatie is ook altijd mogelijk. In dit gesprek mag je me alles vragen. Ook vertel ik je graag welke oefeningen jij wel en niet kan doen om een goed herstel te bevorderen.

Kom jij mee trainen?

Als je weer wilt gaan sporten na je bevalling kun je dat in Amsterdam doen bij Training voor Mamas. Hier werk je in kleine groepjes aan jouw fitheid. Wil jij weten waarom sporten na je bevalling zo goed voor je is? Alle voordelen van sporten na je bevalling lees je hier.

Zwanger trainen

Sporten tijdens de zwangerschap is ook aan te raden. Het voorkomt namelijk een heleboel klachten. Kon jij het opbrengen om te sporten tijdens je zwangerschap? Dan was je goed bezig! Een groot voordeel is dat je weer sneller fit wordt en overtollige kilo’s hebt weten te beperken of voorkomen. Als jij nu zwanger bent, lees je hier waarom sporten tijdens je zwangerschap goed voor je is.

Get back in shape met Training for Mamas

Als jij er klaar voor bent om weer fit te worden, dan weet je mij te vinden. Ik help jou maar al te graag om weer back in shape te komen en dat doen we op jouw tempo. Ik ben jouw stok achter de deur en ik ben er om je te motiveren. Benieuwd of dit voor jou gaat werken? Neem dan gerust contact met me op. Je kunt mij bellen op +31612036789.

Wil je nu al meer te weten komen over welke oefeningen je wel en niet kunt doen na je bevalling? Lees dan mijn blog, want daar geef ik je een heleboel tips om goed en veilig te herstellen na je bevalling.

Online ondersteuning

Aanbieding
Online programma ‘Gezond, fit & zwanger’

In stock

In het online programma vind je onder andere:
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
◾ trainingsschema’s die passen bij jouw niveau en het trimester waarin jij zit
◾ filmpjes van alle oefeningen
◾ een e-book met informatie over trainen, voeding, mindset, slaap tijdens de zwangerschap en wat te doen bij zwangerschapskwaaltjes
◾ een lifestyle- en voedingstracker
◾ Facebook coaching groep
◾en nog veel meer

Voor meer info, klik hier.

79,00 59,25

Gerelateerd

Vragen? Stel ze gerust

Mama’s die trainen na de bevalling:

Herstellen sneller. Een sneller herstel betekent minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders. En dit zijn slecht een paar voorbeelden.

Zijn sneller terug op hun oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen een doel op zich is. Het is wel een fijn neveneffect van trainen.

Hebben minder kans op postnatale depressie en stress. Tijdens trainen maak je stofjes aan waardoor jij lekkerder in je vel gaat zitten. Chill toch?

Vergroten hun zelfvertrouwen. Je bent fit en sterk en dat geeft vertrouwen. Jij kan de hele wereld aan.

Voelen zich energieker. Op een goede manier trainen geeft energie. En die heb je hard nodig als mama.

Verbeteren hun lichaamshouding. En dit voorkomt heel veel klachten aan bijvoorbeeld nek, schouders en rug.

Worden sterker. “Ja, da’s logisch!” Klopt, en het is heel erg fijn. Zeker als je de hele dag een kind moet tillen.

Hoe werkt het?

1. Intakegesprek (gratis)

2. Persoonlijk trainingsschema

3. Small group of personal training

Ben je al overtuigd dat trainen na de zwangerschap goed voor je is?
Schrijf je dan nu in bij Training for Mamas!