Trainen als je bent bevallen

Sporten na je bevalling

Gefeliciteerd, je bent net bevallen van je kindje. Wat een topprestatie. Nu is een goed herstel belangrijk. Zowel voor je mentale als voor je lichamelijke gezondheid. Door na je bevalling weer te gaan sporten, versnel je het herstel van je lichaam.

“Hè wat?”

Misschien moet jij nu nog niet denken aan trainen na je bevalling. Bijvoorbeeld omdat je last hebt van allerlei pijntjes. Ik snap het. Met trainen bedoel ik ook niet gelijk tientallen kilo’s tillen in de sportschool. Of een halve marathon lopen. Met trainen bedoel ik het uitbalanceren van je lijf. Om ervoor te zorgen dat je lijf goed kan herstellen, sterker wordt en om die vervelende pijntjes tegen te gaan.

Ik ben personal trainer Jorn en ik vertel je graag hoe we dat sporten na je bevalling samen gaan oppakken.

Personal training 

Aan de Distelweg 89 in Amsterdam is de sportlocatie van Training for Mamas gevestigd. We zitten in het prachtige pand van Joolz (van de kinderwagens).

Bij Training for Mamas kun je met de small group training weer in vorm komen. Zodat jij je goed voelt in je lijf. Want tijdens het sporten maak je stofjes aan die ervoor zorgen dat jij lekkerder in je vel gaat zitten. En dat kan je goed kunt gebruiken na een bevalling.

Bij personal training leveren we maatwerk. We letten goed op je houding, je uitvoer en je ademhaling. We bouwen het rustig op zodat jij je lichaam niet gaat overbelasten. Je sport om van je pijntjes en kwaaltjes af te komen, niet om je nieuwe pijntjes te krijgen.

Hoe werkt het?

Als je je wilt inschrijven bij Training for Mamas hebben we eerst een (gratis) intakegesprek. Daarna doen we een bewegingsanalyse. We gaan dan uitvoerig analyseren hoe jij beweegt en wat eventuele knelpunten zijn. Op basis van de analyse, en of je ergens klachten hebt, stellen wij een persoonlijk trainingsschema voor je op.

Jij kunt altijd aangeven welk doel jij voor ogen hebt met de trainingen.

Zwanger trainen

Sporten tijdens de zwangerschap is ook aan te raden. Het voorkomt namelijk een heleboel klachten. Kon jij het opbrengen om te sporten tijdens je zwangerschap? Dan was je goed bezig! Een groot voordeel is dat je weer sneller fit wordt en overtollige kilo’s hebt weten te beperken of voorkomen. Als jij nu zwanger bent, lees je hier waarom sporten tijdens je zwangerschap goed voor je is.

Nu al aan de slag?

Wil je nu al meer te weten komen over welke oefeningen je wel en niet kunt doen na je bevalling? Lees dan mijn blog, want daar geef ik je een heleboel tips om goed en veilig te herstellen na je bevalling.

Mama’s die trainen na de bevalling:

Herstellen sneller. Een sneller herstel betekent minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders. En dit zijn slecht een paar voorbeelden.

Zijn sneller terug op hun oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen een doel op zich is. Het is wel een fijn neveneffect van trainen.

Hebben minder kans op postnatale depressie en stress. Tijdens trainen maak je stofjes aan waardoor jij lekkerder in je vel gaat zitten. Chill toch?

Vergroten hun zelfvertrouwen. Je bent fit en sterk en dat geeft vertrouwen. Jij kan de hele wereld aan.

Voelen zich energieker. Op een goede manier trainen geeft energie. En die heb je hard nodig als mama.

Verbeteren hun lichaamshouding. En dit voorkomt heel veel klachten aan bijvoorbeeld nek, schouders en rug.

Worden sterker. “Ja, da’s logisch!” Klopt, en het is heel erg fijn. Zeker als je de hele dag een kind moet tillen.

Hoe werkt het?

1. Intakegesprek (gratis)

2. Bewegingsanalyse

3. Personal training

Ben je al overtuigd dat trainen na de zwangerschap goed voor je is?
Schrijf je dan nu in bij Training for Mamas!