Trainen als je bent bevallen

Sporten na de zwangerschap

Ben jij bevallen van je kindje en vind je het tijd om weer fit te worden? Training for Mamas helpt jou, en andere mama’s, graag om weer in shape te komen na je bevalling. Als jij het sporten na de zwangerschap weer op wilt pakken, dan staat Training for Mamas voor je klaar.

Ik snap dat jij het liefst 24/7 bij je kleine bent. Maar als mama is het ook belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Pak je sportoutfit dus uit de kast en meld je aan bij Training for Mamas. Voor je het weet ben jij weer fit. En hou jij het spelen met je kindje urenlang vol. Je kunt bij ons trainen in groepsverband of kiezen voor personal training.

Waarom sporten na je zwangerschap?

Je lichaam heeft tijdens de zwangerschap en de bevalling heel wat te verduren gehad en heeft tijd nodig om te herstellen. Je lijf zal niet vanzelf weer back in shape komen. Helaas. Daar moet je zelf iets voor doen. Wil je graag een fitte en gezonde mama zijn? Dan is sporten na je zwangerschap een goede manier om dit te doen. Het sporten oppakken na je zwangerschap is goed om de volgende redenen:

  1. Je herstelt sneller van je zwangerschap en bevalling. Door te sporten heb je namelijk een stuk minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders.
  2. Je bent sneller terug op je oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen op zich een doel is, maar het is wel een fijne bijkomstigheid als jij na je zwangerschap weer werkt aan een strakker lijf.
  3. Je hebt minder kans op een postnatale depressie en stress. Tijdens het trainen maak je namelijk stofjes aan die ervoor zorgen dat jij lekkerder in je vel gaat zitten. Dat is toch fijn?

Hoe ik als man een expert in postnatale fitness werd

Als personal trainer geef ik (Jorn) zowel groepslessen als een-op-een training aan kersverse mama’s (to be). Toen mijn eigen vriendin zwanger was, wilde ik haar helpen om te blijven sporten. Maar hoe doe je dat op een veilige manier doen? Wat mag wel? En wat kan je beter niet meer doen per trimester? Ik wist het niet precies, dus ben ik de studieboeken ingedoken. Nu weet ik veel over trainen tijdens en na de zwangerschap en wil ik meer vrouwen helpen om op een veilige manier aan pre- en postnatale fitness te doen.

Zelf trainen of in groepsverband

Bij mij kun je ervoor kiezen om in een klein groepje te trainen of een-op-een training van mij te krijgen. In de small group training train je met andere vrouwen die veelal in dezelfde zwangerschapsfase zitten als jij. Andere groepen bestaan meer uit mama’s die al bevallen zijn.

Ben jij iemand die een steuntje in de rug kan gebruiken? Lukt het sporten in je eentje niet? Dan is mijn personal training speciaal gericht op sporten na de zwangerschap precies wat jij nodig hebt. Hier lees je meer over mijn personal training.

Sporten tijdens je zwangerschap

Lees je dit en ben je nog in verwachting van een kindje? Ook tijdens je zwangerschap kun je heel goed door blijven sporten. Op mijn website en blog lees je meer over sporten tijdens de zwangerschap. Bijvoorbeeld waarom dat zo goed voor je is, hoe je dit het beste kan doen en waar je het kunt doen.

Heb jij nog andere vragen? Bel me gerust op het nummer +31612036789 of vul dit contactformulier in. Ik hoor graag van je.

Online ondersteuning

Aanbieding
Online programma ‘Gezond, fit & zwanger’

In stock

In het online programma vind je onder andere:
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
◾ trainingsschema’s die passen bij jouw niveau en het trimester waarin jij zit
◾ filmpjes van alle oefeningen
◾ een e-book met informatie over trainen, voeding, mindset, slaap tijdens de zwangerschap en wat te doen bij zwangerschapskwaaltjes
◾ een lifestyle- en voedingstracker
◾ Facebook coaching groep
◾en nog veel meer

Voor meer info, klik hier.

99,00 79,00

Gerelateerd

Vragen? Stel ze gerust

Mama’s die trainen na de bevalling:

Herstellen sneller. Een sneller herstel betekent minder last van bekkenpijn, diastase, lage rugpijn of pijnlijke schouders. En dit zijn slecht een paar voorbeelden.

Zijn sneller terug op hun oorspronkelijke gewicht. Niet dat afvallen een doel op zich is. Het is wel een fijn neveneffect van trainen.

Hebben minder kans op postnatale depressie en stress. Tijdens trainen maak je stofjes aan waardoor jij lekkerder in je vel gaat zitten. Chill toch?

Vergroten hun zelfvertrouwen. Je bent fit en sterk en dat geeft vertrouwen. Jij kan de hele wereld aan.

Voelen zich energieker. Op een goede manier trainen geeft energie. En die heb je hard nodig als mama.

Verbeteren hun lichaamshouding. En dit voorkomt heel veel klachten aan bijvoorbeeld nek, schouders en rug.

Worden sterker. “Ja, da’s logisch!” Klopt, en het is heel erg fijn. Zeker als je de hele dag een kind moet tillen.

Hoe werkt het?

1. Intakegesprek (gratis)

2. Persoonlijk trainingsschema

3. Small group of personal training

Ben je al overtuigd dat trainen na de zwangerschap goed voor je is?
Schrijf je dan nu in bij Training for Mamas!